Köpinformation
Hos LUXi beställer du varor enkelt och bekvämt. Vi erbjuder säkra betalningsalternativ och trygga leveranser. Har du spanat in en soffa här på LUXi.se som du gärna skulle vilja provsitta? De möbler vi har inne på lager går att beskåda på vårt showroom i Kom Köpcentrum Sollentuna, Stockholm. Vi hjälper även gärna till och erbjuder avhämtning från vårt lager i Sollentuna efter överenskommelse och bokad tid, i de fall kunden föredrar detta.

Kontakta oss för mer information via mail kundservice@luxi.se där vi svarar inom kontorstid, annars går det bra att ringa oss vardagar kl. 10-18 och helger kl. 11-15 på telefonnummer 08-877 555. Vill du slippa stressen utan köer så har LUXi.se alltid öppet och erbjuder dig bekväm handling hemifrån eller vart du än befinner dig. Dina varor levereras sedan direkt hem till din dörr eller närmsta paketombud beroende på leveransens storlek. Transportföretaget återkopplar till dig innan leverans via telefon, där man kommer överens om lämplig tid. Det är därför extra viktigt att lämna ett telefonnummer där du kan nås dagtid.

Rabatter
Rabattkoder är tidsbegränsade erbjudanden som inte kan kombineras med ytterligare rabattkoder och i regel inte heller går att kombinera med andra erbjudanden. Presentkort och rabattkoder anges i varukorgen innan utcheckning. Prisreduceringen beräknas alltid från varans/varornas ursprungliga pris som även visas i varukorgen.

Pris och Prisgaranti
Alla priser anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms, för närvarande 25%. Handlar du hos oss kan du vara säker på att du betalar lägsta möjliga pris för den produkt du vill ha. Vi har nämligen en Prisgaranti. Hittar du produkten till ett lägre pris någon annanstans, matchar vi det priset. Ta bara med en annons eller liknande som påvisar att produkten säljs billigare, så får du den för samma pris.

Betalning
Det är alltid tryggt att handla på LUXi.se då vi erbjuder säkra betalningar i form av fakturering via Klarna där du även har möjlighet att dela upp din betalning med 0% ränta upp till 12 månader, samt via Wasa Kredit upp till 24 månader räntefritt. Utöver det så kan du även betala med konto-och kreditkort VISA, MasterCard och American Express. Dina kortuppgifter överförs och lagras säkert i krypterad form. Kortet debiteras när du som kund genomfört din beställning.

Ångerrätt//Returrätt/Öppet köp
Våra kunder ska känna sig trygga när de handlar hos oss. Därför har vi 30 dagars öppet köp och det gäller även på rea-varor. Det innebär att du enkelt kan returnera din order och få tillbaka hela beloppet, om du av någon anledning ångrar ditt köp. Vid retur av hela ordrar så betalar du endast in eventuella fraktkostnader. Våra villkor är att varan/varorna ska vara i oförändrat skick, dvs ej använd eller monterad. Varan ska skickas i retur i originalförpackningen eller motsvarande, dvs väl emballerad så att den inte kan skadas eller förstörs under returtransporten. Kunden debiteras kostnad för motsvarande returfrakt. OBS! Öppet köp gäller ej specialbeställda varor eller varor markerade som ”beställningsvara”. För beställningsvaror gäller godkännande av köpvillkor som ett avtal mellan oss och dig som kund att ångerrätt inte gäller då dessa varor beställs och tillverkas anpassad efter kund enligt önskad storlek, färg, kombination etc. Direkt efter en sådan beställning startas varans produkt i fabrik, och därför har ej kund inte möjlighet att ångra en ännu ej levererad beställning. LUXi.se förbehåller sig rätten att i de fall returen ej är komplett, debitera självkostnadspris för att återställa varan till nyskick. Reklamationsrätten gäller ej p.g.a. fel som uppkommit genom bristande skötsel, felaktigt handhavande eller normalt slitage. Var noga med att mäta så att varan ni köpt går in i eventuellt  trapphus alternativt hiss. Kunden ombesörjer själv för fraktkostnaden vid åberopande av Ångerrätt.

Garanti/Reklamation
Vi ger 2 års fabriksgaranti samt 3 års reklamationsrätt på alla våra varor (begränsad garanti på massiva trämöbler i okan trä) enligt konsumentköplagen. (Läs mer på Konsumentverkets hemsida). Vi får våra möbler från noga utvalda leverantörer och garanterar bra kvalitet in i minsta detalj. Skulle det mot förmodan uppstå en sådan situation att det är något fel på en vara från LUXi, så kan du kontakta oss via kundservice@luxi.se, där du beskriver felet och gärna bifogar en bild. I första hand försöker vi åtgärda varan, men om det ej är möjligt så ersätter vi varan med en ny eller en motsvarande vara.

Företags- och kontaktinformation

Telefonnummer: 08-877 555 (vardagar kl. 10-18 och helger kl. 11-15)
Epost: kundservice@luxi.se 


Stäng

LUXi.se använder sig av kakor (Cookies) för att ge dig den bästa upplevelsen när du handlar hos oss. Genom att fortsätta på sidan godkänner användandet av cookies.