Vad kostar frakten?
Vi erbjuder fri frakt på hela vårt sortiment.


Hur lång leveranstid är det?
Leveranstiden varierar beroende på vilka produkter du köper. Våra mest populära varor finns normalt i lager och tar vanligtvis 2-7 arbetsdagar. Beställningsvaror som är produkter där du själv kan göra olika val, tillverkas på beställning och har då lite längre leveranstid från 2-16 veckor beroende på produkt. Kontakta oss för mer information och mer exakt leveranstid för just din beställning.

Observera att de leveranstider som står på sidan innebär leveranstider tills vi har produkten hos oss. Står det ett datum vid leveranstiden? Detta betyder att produkten är försenad och datumet gäller alltså vilket datum vi kan beställa produkten. Observera att detta datum är preliminärt och kan komma att ändras. För den senaste informationen går det jättebra att ringa till butiken.


Leveransförsening
Vi vill självklart se till att din beställning levereras i tid och givetvis kommer vi göra allt vi kan för att leverera eran beställning så snabbt som möjligt. Om exempelvis vår leverantör inte fullföljer deras åtaganden gentemot oss, kan beställningen bli försenad. LUXi förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer. Vi erbjuder prisreducering för varan vid betydande försening. Vid utebliven leverans så kan inte LUXi erbjuda ersättning, men vid hävning av köp så återbetalas hela beloppet om kunden redan erlagt betalning eller att fakturan krediterats.

Kan man följa sin beställning?
Så fort din beställning lämnar lagret kommer du att få ett bekräftelsemejl innehållande ett spårningsnummer. Detta nummer kan du använda för att följa upp leveransen med.

Kan jag hämta varorna själv från ert lager?
När du beställer här på vår webbsida kan du enkelt välja i kassan om du vill ha dina varor utkörda eller hämta själv på vårt centrallager i Eskilstuna. Boka gärna tid innan så vi hinner förbereda produkterna för hämtning. 

Hur levereras varorna?
Leveranser av större produkter, som väger mer än 20 kg, sker till porten om du bor i lägenhet, fram till tomtgräns om du bor i hus, eller så nära port och tomtgräns som en lastbil kan köra. Uppbärning ingår ej i fraktkostnaden. Behöver du hjälp med uppbärning av varorna så kontakta oss för bokning av den extratjänsten (medför extra kostnad). Mindre varor som väger under 20 kg levereras till närmaste utlämningsställe/paketombud. Önskar hemleverans på mindre paket? Det kan du beställa för 290kr extra). Leveranser sker på vardagar, normalt mellan kl. 08.00 och 17:00. Tiden tilldelas beroende på vart i landet du bor. Tänk på att leveranstiden som är angiven på hemsidan är preliminär. Du som kund kommer att bli aviserad per telefon av transportbolaget dagen innan leverans för närmare information om leveranstid. Observera att det är upp till speditören att föreslå tid för leverans och att tidsförslaget kommer att bestå av ett intervall om 3 timmar (exempelvis kl. 08.00–11.00).


Viktigt vid leverans
Inspektera varorna omgående vid leverans. Alla yttre skador på emballage/ytterförpackning skall omgående anmälas till transportören och notera skadan skriftligt på fraktsedeln samt be chauffören att skriva under. Kontakta därefter oss snarast möjligt, inom 7 dagar, på kundservice@luxi.se, så reklamerar vi varan samt ordnar med ersättningsleverans om så krävs. Om kunden inte reklamerar inom utsatt tid anses kunden ha godtagit varan.

Vid reklamation skall nedan uppgifter alltid finnas med:

  • Vilken vara
  • Sändningsnummer
  • Är skadan synlig eller dold?
  • Är skadan märkt på fraktsedeln?
  • Bifoga bilder på skadan

Outlösta paket
För paket som inte hämtas ut kommer LUXi e-handel debitera dig en avgift som motsvarar returfrakten, expeditionsavgift och faktisk hanteringskostnad.

Leveranshinder
Om du bokar in en leverans med något av våra fraktbolag men blir förhindrad att ta emot godset så måste detta snarast meddelas fraktbolaget så att de kan boka om leveransen. Om du inte meddelar dem, eller om de på annat sätt blir förhindrade att utföra leveransen (exempelvis att du inte öppnar när de ringer på dörren) så kommer du att debiteras en avgift för leveranshinder.

Vi bedriver vår verksamhet i enlighet med Distansförsäljningslagen. Mer om detta kan man läsa på Konsumentverkets hemsida.

Om du har frågor så är du varmt välkommen att kontakta oss på telefonnummer 08-877 555 alternativt maila kundservice@luxi.se


Stäng

LUXi.se använder sig av kakor (Cookies) för att ge dig den bästa upplevelsen när du handlar hos oss. Genom att fortsätta på sidan godkänner användandet av kakor.