Vad kostar frakten?

Vi erbjuder fri frakt på hela vårt sortiment oavsett vart man bor i Sverige.

När får man sin leverans? / Beställningsvaror

För varor som finns i lager tar leveransen normalt 2 - 7 arbetsdagar.
Leveranstiden på "beställningsvaror" tar normalt från 2 - upp till 16 veckor beroende produkt. Kontakta oss för mer exakta leveranstiden för just din beställning. 

Leveransförsening

Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta er. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera er beställning så snabbt som möjligt. Som kund har ni rätt att häva köp vid omfattande leveransförseningar. Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. LUXi förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.

Kan man följa sin beställning?
Så fort vi bokat transporten för ordern skickas ett mejl till Kunden med ett sändningsnummer. Detta nummer kan Kunden använda för att följa upp leveransen med.

Kan jag hämta varorna själv från ert lager?
Kunden kan själv hämta dem mesta varorna på vårt Lager i Stockholm. Ingen fraktkostnad tillkommer då. Boka gärna tid innan så vi hinner förbereda produkterna för hämtning.

Hur levereras varorna?
Leveransen av större artiklar sker till porten om du bor i lägenhet och fram till tomtgräns om du bor i hus, eller så nära port eller tomtgräns som en lastbil kan köra. Inbärning ingår ej i fraktkostnaden. Behöver du hjälp med uppbärning av varorna så kontakta oss för bokning av den extratjänsten (medför extra kostnad). Mindre varor som är under 20 kg levereras till närmaste utlämningsställe/paketombud. Leveranser sker på vardagar, normalt mellan kl. 08.00 och 17:00. Tiden tilldelas beroende på var i landet du bor. Tänk på att leveranstiden angiven på hemsidan är preliminär. Du som kund kommer att bli aviserad per telefon av transportbolaget dagen innan leverans för närmare information om leveranstid. Observera att det är upp till speditören att föreslå tid för leverans och att tidsförslaget kommer att bestå av ett intervall om 3 timmar (exempelvis kl. 08.00–11.00).


Om en vara är skadad

Inspektera varorna omgående vid leverans. Alla yttre skador på emballage/ytterförpackning skall omgående anmälas till transportören och notera skadan skriftligt på fraktsedeln samt be chauffören att skriva under. Kontakta därefter oss snarast möjligt på kundservice@luxi.se, dock senast inom 7 arbetsdagar, så reklamerar vi varan samt ordnar med ersättningsleverans om så krävs.

Om Kunden inte reklamerar inom utsatt tid anses Kunden ha godtagit varan.

Vid reklamation skall nedan uppgifter alltid finnas med:

· Vilken vara

· Sändningsnummer

· Är skadan synlig eller dold?

· Är skadan anmärkt på fraktsedeln?

· Bifoga bilder på skadan

• Outlösta paket

Vi debiterar en avgift för paket som inte hämtas ut, vilket motsvarar de faktiska kostnaderna för returfrakt, fraktavgift


Vi bedriver vår verksamhet i enlighet med Distansförsäljningslagen. Mer om detta kan man läsa på Konsumentverkets hemsida.

 


Stäng

LUXi.se använder sig av kakor (Cookies) för att ge dig den bästa upplevelsen när du handlar hos oss. Genom att fortsätta på sidan godkänner användandet av cookies.