Kundservice

Vanliga frågor - FAQ
Allmänt
Har ni öppet köp?

Vår kvalitet är i topp, och därför erbjuder vi 15 dagars returrätt utan krångliga villkor. Det innebär att du enkelt kan returnera din order och få tillbaka hela beloppet om du av en eller annan orsak skulle ångra ditt köp. Vid retur av hela ordern betalar du endast in eventuell fraktkostnad. Våra villkor är att varan skall vara i oförändrat skick, dvs. får inte vara använd. Varan skall skickas i retur i originalförpackningen eller motsvarande (väl emballerad så att den inte kan skadas/förstöras under returtransporten).

OBS: Öppet köp gäller ej för beställningsvaror.

Har ni butik?

Vår butik/showroom finns på adressen Bollstanäsvägen 1, 19278 Sollentuna (KOM Köpcentrum).

Vad har ni för öppettider?

Öppettider för vårt showroom:

Måndag - Fredag 10:00 - 19:00

Lördag 10:00 - 17:00

Söndag 11:00 - 17:00

Telefontider:

Måndag - Fredag 10:00 - 18:00

Lördag - Söndag 11:00 - 15:00

visa mer
Produkt
Var kommer era möbler ifrån?

Vårt sortiment består av enbart produkter i världsklass, noggrant utvalda efter vårt koncept Selected by LUXi. Vi samarbetar med en mängd olika märken och fabriker inom Europa och i Asien och vi arbetar ständigt för att se till att fabrikerna uppfyller våra krav.

Vad menas med ECO-läder?

ECO-läder är en typ av konstläder som har många fördelar. Det är främst miljövänligt, billigt och av hög kvalitet. Det har samma egenskaper som riktigt läder men erbjuder bättre hållbarhet.

Kan ni sätta ihop möbeln när den levereras?

För närvarande erbjuder vi ej en sådan tjänst, men du är välkommen att kontakta vår kundtjänst vid frågor kring montering!

visa mer
Leverans
Hur levereras varorna?

Leverans av varor som är över 20kg sker till porten om du bor i lägenhet och fram till tomtgräns om du bor i hus, eller så nära port eller tomtgräns som en lastbil kan köra. Paket under 20 kg kommer till närmaste paketombud. Önskar du hemleverans på artiklar under 20kg går det bra att skriva detta i meddelandefältet på kassan så ordnar vi detta mot 195 kr extra.

OBS: Uppbärning ingår ej i fraktkostnaden.

Var är min beställning?

Du kan spåra ditt paket via DHLs hemsida genom denna länk. Vid eventuella frågor angående ditt paket, vänligen ring DHL på 0771-345 345

Måste jag vara hemma vid leverans?

Du som kund måste bekräfta att du har tagit emot varan i person och därmed måste finnas på plats när leveransen sker.

visa mer
Beställning
Hur beställer man?

Vi hjälper gärna till att erbjuda avhämtning på vårt Showroom & lager i Sollentuna. Beställning kan även göras via telefon och e-post. När du bekräftat ditt köp skickas en bekräftelse på din order till den e-postadress som du angivit. Detta e-mail utgör information om innehållet i beställningen. Större varor som över 20 kg kommer direkt hem till din port/dörr. Transportföretaget föraviserar dagen innan leveransen för förslag om dag och tid som passar. Mindre varor levereras till närmaste paketombud. Tips: Var noga med att mäta så att möbeln går in i ev. trapphus alternativt hiss.

När kommer min beställning?

Leveranstiden varierar beroende på produkt. En uppskattad leveranstid står oftast i produktbeskrivningen. Observera att leveranstider på vår hemsida är preliminära. Du blir aviserad via telefon eller SMS av DHL om en mer exakt leveranstid innan beställningen skickas ut. Du kan dock vara övertygad om att vi strävar efter att skicka ut din beställning så fort som möjligt! Under leveranstiden kan du spåra ditt paket på DHLs hemsida via denna länk.

Hur blir jag fakturerad?

Du får fakturan via det mejl som du angav vid din beställning. När vi skickar ut din beställning får du fakturan som en PDF-fil. Om du av någon anledning inte fått din faktura, var god och kontrollera din skräppost då det kan i vissa tillfällen hamna där. Kontakta vår kundtjänst om problemet skulle återstå. Klarna fakturor betalas som vanliga fakturor. Du kan även skriva ut fakturan för att spara en papperskopia!

visa mer

Hittade du inte svaret till din fråga?

 

KUNDTJÄNST

REKLAMATION

Stäng

LUXi.se använder sig av kakor (Cookies) för att ge dig den bästa upplevelsen när du handlar hos oss. Genom att fortsätta på sidan godkänner användandet av cookies.